Маркетинг и мениджмънт

Място на дисциплината “Маркетинг и мениджмънт”  в цялостната система от знания е управленческа дисциплина с ясно изразена практическа насоченост, която обслужва маркетинговата, управленската, счетоводната и финансовата дейност на предприятията от аграрния бизнес. Тя се основава на усвоените знания от фундаменталните икономически дисциплини и включва теоретико - методологически и практико - приложни въпроси на модерният аграрен мениджмънт.

Дисциплината дава познания за разработването на маркетингов план с цел усвояването приложението на методите при маркетинговото планиране, както и за същността, съдържанието и методите на организацията и управлението на земеделското производство,  за подходите при рационалното управление на аграрното производство и  заетите в него трудови ресурси. Изучават се въпросите за съдържанието на управленческия процес, етапите на вземането на управленско решение и видовете решения, както и стилът и методите на ръководство на мениджъра и предлагане на готовата продукция на пазара. Дисциплината предлага практическа интерпретация на икономическите принципи, пречупени през спецификата на селскостопанското производство.

Обучението по маркетинг и мениджмънт на земеделското производство съдейства за формирането на студента като висококвалифициран мениджър, способен да взема ефективни управленски решения в агробизнеса.