Международен бизнес

Учебната дисциплина Международен бизнес (МБ) е част от учебния план на водещи европейски и български университети, в които се изучават икономически науки. В някой университети тя се изучава и в правните факултети. За Аграрен университет - Пловдив дисциплината е нова. Изучава се в бакалавърския курс на специалност: Аграрна икономика.

Подходът е хибриден. Свързват се в едно икономическата и правна същност на бизнеса. Придобиват се основни познания за: (1) Законодателни механизми, в ЕС и международното частно право свързани с правенето на международен бизнес; (2) Национални и наднационални споразумения и ефекти свързани с бизнеса; (3) Организацията на договарянето; (4) Бизнес диагностика и бизнес оценяване; (5) Финансиране на бизнеса. (6) Електронна част на съвременния международен бизнес; (7) Поведенчески подход към правенето на бизнес. 

В процеса на обучение се надграждат знания, както от неокласическата, институционалната икономическа теория и поведенческата икономика, така и от международното частно право и др.

Овладяват се умения за анализ на процесите свързани с бизнес договарянето. Овладяват се умения за създаване и организиране на система от корпоративни механизми за правене на бизнес в международна среда. Опознава се институционалната среда на международната търговия. Изграждат се практически умения за: редуциране на институционални рискове; за финансиране на международни търговски сделки; за ползване на международни електронни формати за правене на бизнес; за управление на психологическите фактори при сключване сделки и предотвратяването на международни спорове и др.

Ползват се авангардни методики за анализ, каквито са дискретно-структурния анализ на процесите, позитивен анализ на сделките (правен и икономически), методики за оценка на правния риск, анализ на отклоненията и др.

Успешно преминалите курса студенти са конкурентноспособни при заемането на позиции във всички сфери на икономиката включително: (1) В международни институции; (2) икономисти и специалисти по търговия, предприемачи; (3) Специалисти, аналитици в други организации; (4) Лица, работещи на международните пазари и др.