Социална психология и туристическо поведение

Основна цел на дисциплината “Социална психология и туристическо поведение” е да даде на студентите от специалност “Аграрен туризъм” необходимите знания за общуването и взаимното разбиране между туристическия персонал, от една страна, и туристите, от друта. Чрез тези знания и формирани умения в студентите  формират психологическите предпоставки за постигането на по-висока потребителска удовлетвореност и реализирането на по-големи продажби в бъдещата им работа.
 
Основната концепция, залегнала в учебната програма, е че “Социалната психология” има фундаментално значение за изграждане на мотивационен модел на туристическо поведение в съвременния туризъм. Без знания по социална психология е невъзможно да обясним туристическото поведение, което се детерминира от убеждения, навици, стереотипи, предразсъдъци, от различни цели, интереси, представи и желания на туристите.

Дисциплината “Социална психология и туристическо поведение” е адаптирана към специфичните изисквания на специалност “Аграрен туризъм”, както по структурна организация, така и по тематично съдържание. Акцентира се върху темите – “Мотивация на потребителя”, “Социални нагласи, нагласа към покупката”; “Потребителското поведение като комуникация”; “Вербална и невербална комуникация”, “Взаимодействието продавач - купувач”, “Технология на продажбения процес”, „Социална перцепция”, „Процесът на вземане на решение за покупката и др. Мястото на “Социалната психология и туристическото поведение” се определя от статута й на значима хуманитарна дисциплина, която формира теоретичния фундамент на специалността.