Център за подпомагане на хора със специални образователни потребности

Центърът е създаден с цел да разработва и реализира политики, програми и стратегии за:

  • проучване на потребностите на студенти и докторанти със специални образователни потребности в Аграрен университет – Пловдив;
  • създаване на условия за пълноценна интеграция на студенти и докторанти със специални образователни потребности в студентската общност и академичния живот;
  • създаване на условия за пълноценно участие на студенти и докторанти със специални образователни потребности в учебния процес;
  • разработване на програми за използване на капацитета и материално – техническата база на Аграрен университет – Пловдив за терапия и рехабилитация на хора с увреждания и специални потребности.

Дейности

  • Ежегодно проучване на профила на новоприетите студенти и наличието на такива със специални образователни потребности;
  • При наличие на студенти със специални образователни потребности, осъществяване на взаимодействие с учебен отдел, при изготвяне на учебния план, занятията на съответния курс и  група да се планират приоритетно в аудитории и зали с достъп за специални образователни потребности;
  • Ангажиране на студенти, които активно да подпомагате студентите със специални образователни потребности при интеграцията им в академичния живот и учебния процес;
  • Акцентиране на внимание на преподавателите, при провеждане на практическите обучения, да се създаде възможност за пълноценна работа на студентите със специални образователни потребности;
  • Проучване на средата за обучение, самостоятелна подготовка, отдих и др. и отправяне на предложения но ръководството на Аграрния университет за нейното адаптиране за използване от студенти и докторанти със специални образователни потребности;
  • Проучване на световните и национални практики, наличието на специализирани учебни материали, софтуер, учебни помагала с адаптирано учебно съдържание и др., и изготвяне на предложения до ректорското ръководство за внедряване в Аграрен университет-  Пловдив;
  • Обучение на академичния състав и администрацията за подходите при работа със студенти със специални образователни потребности, за проучване на техните специфични потребности и разработване на мерки в конкретното звено или преподавана дисциплина;
  • Разработване на инициативи за участие на студентите със специални образователни потребности в извънкласни дейности и мероприятия.