Селски и аграрен туризъм

Селският туризъм е важен ресурс за диверсифициране на икономическите дейности и развитие на селските райони чрез стимулирането на дребния и среден бизнес. С оглед на туристическото райониране на страната, той може да се разглежда и като фактор за диверсификацията на туристическия продукт на страната изобщо. Развитието му е особено актуално за райони с определени структурни проблеми – слабо развита производствена база, високо ниво на безработицата, застаряване на населението, ниско ниво на доходите и на жизненото равнище.

В тази връзка, основните насоки на дисциплината са да се разкрие същността на селския туризъм и на аграрния туризъм като негова основна форма. Разглеждат се неговите особености и възможности за развитието му в България. Отделено е и внимание на разкриването на основните елементи на предлагания продукт, основните му качествени характеристики и параметри, както и на характеристиката на потребителят на селския туристически продукт. Поставен е акцент и върху финансово-икономическите аспекти на селскотуристическото предприятие, особеностите на неговото управление и характеристиките на маркетирането на предлагания продукт.