Нова заповед на Ректора на Аграрен университет - Пловдив

Нова заповед на Ректора на Аграрен университет - Пловдив 10.04.2020

З А П О В Е Д

№РД-303/10.04.2020г.

На основание чл. 46, т. 9 от „Правилника за устройството и дейността на Аграрен университет – Пловдив, по повод обявено с Решение от 13.03.2020 г. на Народното събрание извънредно положение, съобразно приетия Закон за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13.03.2020 г. (ЗМДВИП), във връзка със Заповед № РД-01-219/02.04.2020 г. на Министъра на труда и социалната политика, и в съответствие с Решение от 03.04.2020 г. на Народното събрание за удължаване на срока на обявеното извънредно положение,

Н   А   Р   Е   Ж   Д   А   М:

I. Удължавам действието на мои Заповеди № РД-16-300/13.03.2020 г., №РД-16-301/13.03.2020 г. и № РД-16-302/26.03.2020 г. до 13.05.2020 г., които остават в сила, с изключение на точките, които не са актуализирани с настоящата заповед.
II. Актуализиран график за учебните занятия чрез дистанционната форма на обучение за времето на удължение на срока за действие на неприсъственото обучение ще бъде изготвен от заместник-ректора по учебната работа и ще се предостави в срок до 13.04.2020 г. Дистанционно обучение няма да се провежда по време на официалните почивни дни за Великденските празници – 17- 20.04.2020 г., 01.05.2020г. и 06.05.2020г.
III. На основание чл. 7, ал. 1 от ЗМДВИП и чл. 120 б от Кoдeкca нa трудa във връзка с факта, че трудовите задължения на част от преподавателите в АУ-Пловдив към настоящия момент дават възможност за работа от разстояние, за периода от 13.04.2020 г. до 13.05.2020 г. за преподавателите изрично посочени в актуализираното приложение №1 към настоящата заповед въвеждам работа от разстояние с цел извеждане на лекции през неприсъствените учебни дни;
IV. Считано от 13.04.2020 г. до 13.05.2020 г. служителите изрично посочени в актуализираното приложение №2 следва да изпълняват своите трудови задължения на работните си места, при установеното работно време и съобразно утвърдения график.
V. На основание чл. 7, ал. 1 от ЗМДВИП и чл. 120 б от Кoдeкca нa трудa във връзка с факта, че трудовите задължения на част от служителите  в АУ-Пловдив към настоящия момент дават възможност за работа от разстояние, за периода от 13.04.2020 г. до 13.05.2020 г. за служителите изрично посочени в актуализираното приложение №3 към настоящата заповед въвеждам работа от разстояние;
VI.1. На основание чл. 120 в, ал.1 от Кодекса на труда, във връзка с обявеното извънредно положение и в резултат на факта, че за една част от преподавателите и служителите на АУ-Пловдив към настоящия момент, трудовите задължения не позволяват да бъде въведена форма на работа от разстояние, за периода от 13.04.2020 г. до 13.05.2020 г.  преустановявам работата на всички преподаватели и служители, които не са посочени в списъците  - Приложение №1, №2 и №3 към настоящата заповед;
VI.2. На основание чл. 173 a, ал.1 от Кoдeкca нa трудa всички преподаватели и  cлужитeли, които не са посочени в приложенията към настоящата заповед следва да се считат в платен отпуск за периода от 13.04.2020г. до 13.05.2020г. Платеният отпуск ще бъде оформен служебно от завеждащ личен състав.
VII. В посочения период преподавателите и служителите, които са определени за работа от разстояние, следва да работят от домовете си, като изпълняват своите задължения чрез различни средства на информационните технологии – телефон, компютър, лаптоп, интернет, скайп, вайбър и др., и отчитат дейността си пред преките си ръководители, които следва да контролират тяхната работа.
VIII. Списъците – приложения от настоящата заповед, посочени в чл. III, чл. IV и чл.V се утвърждават от ректора по негова инициатива и/или по предложение на деканите, директорите на центрове, ръководителите на катедри и отдели.
IХ.1. Когато има нужди от неотложни решения академичните, факултетните и катедрените съвети да се провеждат неприсъствено, при осигурена онлайн връзка с членовете на съответните колективни органи и с отчитане тяхното гласуване, по отделните точки потвърдено по ел. поща.
IХ.2. Препоръчвам отлагане на планираните мероприятия за времето след 13.05.2020 г., като събития, които не могат да бъдат отложени или е невъзможно да не бъдат проведени се провеждат след писмено съгласуване с ректора и приоритетно в онлайн формат.
Х.1. По време на действие на настоящата заповед следва да се спазват всички противоедимични мерки въведени от министъра на здравеопазването и мои предходни заповеди.
Х.2. За преподавателите и служителите, чиито трудови задължения в тази извънредна ситуация позволяват да работят от работното си място, преките ръководители следва да създадат организацията на работа, като се спазват всички изисквания за дезинфекция и безопасна работа, като между служителите следва да има минимум 2 м  разстояние и същите да работят с предпазни средства.

Актуална информация относно разпространението и предпазването от вирусите може да бъде намерена в сайта на Министерството на здравеопазването и на интернет адрес https://coronavirus.bg/. 
Контрол по изпълнение на заповедта възлагам на заместник-ректора по учебната работа, помощник ректора и директора на УОВБ (за организацията на работа и аналогичните  мерки, които следва да се утвърдят в УОВБ).
Копие от заповедта следва да се връчи от служба „Деловодство” на отговорните лица – помощник ректор, директор УОВБ, декани, директори на центрове, ръководители на катедри, ръководители на секции, ръководители отдели, отговорници, председател на Студентски съвет, за сведение и изпълнение.

РЕКТОР: /п/
/проф. д-р. Христина Янчева/

Приложение 1

Приложение 2

Приложение 3